מנועי היבואן
  • מנועי היבואן
  • מי אנחנו?
  • החלפת מנוע מיבוא
    • מנועים משומשים מיבוא
    • יבוא והתקנת מנועי דיזל
    • מנועים למשאיות
  • שירותים
    • מנועים לרכב מפירוק
    • תיקון מערכת ABS
    • שיפוץ / ניקוי אינג’קטורים
    • שיפוץ טורבו
    • ניקוי מסנן חלקיקים
    • החלפת גירים מיבוא
  • מבצעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • 077-3635300
  • English
  • מנועי היבואן
  • מי אנחנו?
  • החלפת מנוע מיבוא
    • מנועים משומשים מיבוא
    • יבוא והתקנת מנועי דיזל
    • מנועים למשאיות
  • שירותים
    • מנועים לרכב מפירוק
    • תיקון מערכת ABS
    • שיפוץ / ניקוי אינג’קטורים
    • שיפוץ טורבו
    • ניקוי מסנן חלקיקים
    • החלפת גירים מיבוא
  • מבצעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • 077-3635300
  • English
חלקי המנוע
דף בית › כללי › חלקי המנוע

חלקי המנוע

המנוע הוא החלק החשוב ביותר מבין חלקי הרכב, וככזה גם מורכב ממספר רב של רכיבים וחלקים שונים. במאמר זה נסקור בקצרה את החלקים העיקריים מהם מורכב המנוע, שמומלץ לכל נהג להכיר.

 

לטיפול בתקלות מנוע חייג אלינו כעת!
מנוע חלקים

ראש מנוע

ראש מנוע הוא שמו של החלק העליון של המנוע. בתוך ראש הנוע עוברים השמן – שתפקידו לשמן את חלקי המנוע כדי לשמור על פעילותם התקינה, והמים – שתפקידם לקרר את המנוע. הנוסף נכללים בראש המנוע גם השסתומים, שאחראים על קליטת ופליטת תערובת הדלק והאוויר לצורך שריפתה. 

אטם ראש מנוע

הודות למורכבותו וחשיבותו של ראש המנוע, עליו להישמר כחלק יציב וחזק במערכת. לצורך כך יש את אטם ראש המנוע (המכונה גם כיסוי ראש מנוע) – השומר על אטימותו של ראש המנוע ומגן מפני לחצים. האטם עשוי מחומר רק וטבעת האטם עשויה מפלדה חזקה.

השסתומים

שסתומי המנוע מכניסים את תערובת הדלק אל תא השריפה במנוע, ופולטים אותה לאחר מכן. השסתומים עובדים בטמפרטורות גבוהות למדיי ולכן עשויים ממתכת המיועדת לכך. בנוסף, השסתומים אחראיים על נעילת תא השריפה ומניעת דליפת גזים מתוכו. במנוע רגיל קיים שסתום יניקה אחד ושסתום פליטה אחד ובמנועים מתקדמים קיימים יותר משניים.

הצילינדר

“צילינדר” הוא הכינוי לתעלה בצורת גליל, המכילה את הבוכנה שנעה בה מעלה ומטה. על מנת לשמור על תקינות הבוכנה והצילינדר יש צורך בשימון מתמיד, כיוון ששני החלקים מתחככים אחד בשני באופן רציף.

הצילינדר

“צילינדר” הוא הכינוי לתעלה בצורת גליל, המכילה את הבוכנה שנעה בה מעלה ומטה. על מנת לשמור על תקינות הבוכנה והצילינדר יש צורך בשימון מתמיד, כיוון ששני החלקים מתחככים אחד בשני באופן רציף.

חיישן ראש מנוע

תפקידו של החיישן בחלק זה של המנוע הוא לבדוק את מצב הטמפרטורה בראש המנוע. כאשר ראש המנוע נתון להתחממות יתר הדבר יכול לגרום לנזקים חמורים ולעיתים אף בלתי הפיכים לראש המנוע, מה שעלול להצריך את החלפתו. חיישן שמזהה חום יתר בראש המנוע ישלח אותות למחשב המנוע, שיתריע על כך בלוח המחוונים.

קולר (מצנן) שמן מנוע

תפקידו של קולר שמן מנוע הוא לדאוג לטמפרטורה נמוכה באזור המנוע, מה שמועיל גם לרמת הצמיגות של השמן, שפועל טוב יותר בתנאים של קור. המצנן יכול להיות מורכב במקומות שונים במנוע, ובעת פעולתו שמן המנוע עובר בו והוא משחרר ממנו חום תוך כדי התהליך. בסיומו, יוצא מהקולר שמן מנוע מקורר. היתרון החשוב ביותר של החלק הזה הוא הארכת חיי רכיבי המנוע עם שמן ברמת צמיגות אופטימאלית ומניעת חימום יתר במנוע. במידה ואין ברכב מצנן, לרוב אדם ממוצע שאינו בעל מקצוע בתחום לא יוכל להתקין את הרכיב בעצמו ויש צורך לפנות למוסך.

077-3635300

מידע נוסף אשר עשוי לעניין אותך:

You may also like

יבוא מנועים יפןמנועים מיבוא – למה חשוב להתקין אצל היבואן? מנוע דיזלאיך עובד מנוע דיזל? ABS עיקרון פעולהעיקרון פעולת ה-ABS דליפת שמן מהמנועדליפת שמן מהמנוע
מנוע חלקים
« הקודם
הבא »
קבלת הצעת מחיר מיידית!
  • הפרטים לצורך קבלת הצעת מחיר, לא יעשה בהם שימוש לרעה או העברה לצד ג'

WebSite by WebResult

הצהרת נגישות

תודה, פרטיכם
נקלטו בהצלחה!
אנא ספק/י לנו עוד כמה פרטים על מנת שנוכל לסייע לך בצורה היעילה ביותר
גלילה לראש העמוד
תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס