מנועי דיזל נהנים מפופולאריות רבה בשל יעילותם הגבוהה, אך גם הם עלולים לסבול מתקלות שונות. כדי להאריך את חיי המנוע ולחסוך בעלויות תיקונו היקרים, חשוב
דף הבית » בלוג
מערכת ההזרקה היא מערכת אשר אחראית על אספקת הדלק למנוע הרכב. מערכת זו הופיעה לראשונה בשנות ה-50 של המאה הקודמת ומאז היא הוכיחה את עצמה
סדק בבלוק מנוע עלול להיגרם מסיבות שונות, כשבחלק מהמקרים היווצרות של סדק מצריכה החלפה של המנוע. במאמר הבא נלמד על בלוק המנוע, כיצד נוצרים סדקים
מזרקי דלק / אינג’קטורים מהווים חלק חיוני לפעולתו התקינה של מנוע הרכב. לרוב, בכל רכב יש מזרק דלק אחד המיועד לכל אחד מהצילינדרים. כך שאם
אם גיליתם דליפת שמן מהרכב שלכם, אחד המקומות הנפוצים הוא מהאטם של אגן השמן. אבל, מצד שני, יכול להיות שזה לא אטם אגן השמן שדולף
טבעות בוכנה (רינגים) הן חלק חשוב מאוד במנוע הרכב. מתי יש להחליף אותן ומה צריך לדעת לגביהן? לטיפול בתקלות מנוע חייג אלינו כעת! כל מנוע
האינטרקולר הוא רכיב שנועד לשפר את תהליך הבעירה במנועי טורבו. התפקיד של האינטרקולר הוא להוריד את הטמפרטורה של האוויר שנדחס חזרה אל מגדש הטורבו לפני
מנוע הוא מכלול מכני שמורכב באלפי חלקים שכ-200 מהם הם אפילו ‘חלקים נעים’. בתוך המכלול הזה שמרכיב את המנוע, גל הזיזים הוא כנראה הבולט והחשוב
מנוע הרכב מורכב משלל חלקים, היוצרים יחד את היכולת שלו לייצר אנרגיית הנעה לרכב. כל אחד מהחלקים הללו, הוא בעל תפקיד חיוני, וכאשר מתרחשת בכל
ברכב בעל מנוע בערה ישנה מערכת הצתה, שתפקידה להפיק ניצוץ, המביא ליצירת פיצוץ, שגורם למערכת ההנעה לפעול. ניצוץ זה מופק באמצעות רכיב ששמו מצת או
רצועת מנוע, או “רצועת אביזרים”, היא מעין חגורה המעבירה כוח ומניעה את מדחס המזגן, משאבת ההגה, האלטרנטור ועוד. רבים נוטים להתבלבל בינה לבין רצועת התזמון
צבעו וטיבו של שמן המנוע מושפע מגורמים רבים, ביניהם איכות השמן שנרכש, סוג השמן (סינתטי, טבעי או גם וגם), רמת הצמיגות שלו ועוד. עם זאת,
ידעתם? במצב של בלימה פתאומית, גלגלי הרכב “ננעלים” ונוצר מצב מסוכן של חוסר שליטה של הנהג על הרכב, מה שיכול לגרום לתאונה. לפי חוקי הפיזיקה,