תיקון מערכת ABS

 

אנו במנועי היבואן מתמחים במערכת ה-ABS ובמערכות בטיחות נוספות ברכב. השירות שלנו כולל ביצוע דיאגנוסטיקה מקיפה הכוללת בדיקת המערכת במחשב על ידי מומחה דיאגנוסטיקה. זאת, על מנת לאבחן במדויק את מקור התקלה ולשם טיפול יעיל ומהיר. אנו מקפידים על ביצוע עבודה מקצועית, תוך שקיפות מלאה מול הלקוח ומתן הסבר על התקלה ואופן טיפולה טרם התיקון.

מידי שנה אלפי רכבים נהנים מהשירות שלנו אשר ניתן עבור המגזר הפרטי והעסקי כאחד. שירות הטיפולים והתיקונים ניתן ללא פערי תיווך כך שלקוחותינו נהנים ממחירים זולים ומשתלמים במיוחד. במידה ומערכת ה-ABS שלכם תקולה או אף אם ישנו חשד לכך אתם מוזמנים לפנות אלינו כעת ונשמח לעמוד לשירותכם באופן מיידי.

 

מה זה מערכת ABS ומה תפקידה?

 (ABS) Anti-lock Brake System הינה מערכת בטיחות אשר קיימת כיום במרבית כלי הרכב. מערכת זו מונעת נעילת גלגלים במקרים בהם חל אובדן שליטה על הצמיג בזמן הנסיעה. היא נכנסת לפעולה במקרים של נעילת גלגלים עקב בלימה עוצמתית אשר יכולה להתרחש במקרים של החלקה על כביש רטוב, כתם שמן על הכביש, בלימה פתאומית של הנהג למניעת התנגשות ועוד. המערכת המתקדמת מזהה באופן מיידי את נעילת הגלגלים (באמצעות חיישנים אשר מותקנים על גלגלי הרכב אשר שולחים מידע ליחידת הבקרה של המערכת) והיא מבצעת פעולת מניעת גלגלים והחלקה שלהם ובכך מחזירה את השליטה לידיו של הנהג, מקטינה את מרחק הבלימה ומבצעת ויסות בלימה, כך שהיא תהיה בטוחה ויעילה יותר.

חשיבות תקינות המערכת

למערכת זו ישנה חשיבות בטיחותית מדרגה ראשונה והיא עשויה להציל חיים. במצבים של נעילת גלגלים – בין אם מדובר בגלגלים האחוריים או הקדמיים או האחוריים, הנהג יאבד את השליטה על הרכב, מה שעלול לגרום לתאונה ולסכן את חייו ואת הסביבה. כמו כן, חשוב לדעת כי רכב עם נורת ABS  דולקת לא יעבור בדיקת טסט שנתית.

באילו מקרים נצטרך לבצע תיקון של המערכת?

בעיות במערכת עלולות להתרחש עקב תקלות של חלק מרכיבי המערכת השונים (חיישנים, שסתומים, סולנואידים חשמליים, יחידת בקרה, משאבה) במקרים של עומס. במקרה כזה תידלק נורית אזהרה על לוח השעונים (המצב התקין הוא הדלקה של הנורה עם התנעת הרכב וכיבויה לאחר מספר שניות) וחשוב לפנות למוסך על מנת לבדוק את התקלה. במקרים מסוימים ייתכן כי הנורה נדלקה עקב בעיות פשוטות יחסית הקשורות לרוב לבעיות חשמל כמו מצבר חלש או בעיה במגעים. במקרים אחרים יעלה הצורך לתקן את החיישנים או את הבקר, פעולה אשר עשויה לרוב כיום עבודה אחד בלבד, או להחליפו בבקר תקין אשר מתאים ספציפית לסוג הרכב.