איך עובד מנוע דיזל?

מנוע הדיזל הוא במהותו מנוע בוכנאי, ואופן פעולתו של המנוע הוא על ידי בעירה פנימית, המתרחשת על ידי דלק שנשרף לאחר שבא במגע עם אוויר דחום וחם. מנוע בנזין, לעומתו, פועל על ידי חום, שהפקתו מתבצעת על ידי ניצוץ חשמלי.

מנוע דיזל

עקרון פעולת מנוע הדיזל

חומר התדלוק במנוע דיזל הוא סולר, והתלקחותו מתרחשת על ידי המגע עם האוויר החם. התהליך מתבצע במספר שלבים:

  1. בוכנת המנוע שואבת אוויר ומזרימה אותו אל תוך הצילינדר באמצעות מפוח.
  2. האוויר בצילינדר נדחס בלחץ גבוה ועל ידי כך מתחמם במהירות
  3. לאחר התחממותו, מוזרקות טיפות קטנות של סולר אל הצילינדר, ומתלקחות במהירות
  4. ההתלקחות יוצרת גז שדוחף בעוצמה את הבוכנה, והאנרגיה הזו מותמרת לתנועה סיבובית.

מנוע בתהליך זה נחשב לחסכוני מאוד בניצולת הדלק (הסולר) שלו, לעומת מנוע הבנזין.

למה משמש מנוע דיזל?

הודות לעוצמתו, משמש מנוע הדיזל לתפעול מכונות גדולות בתעשיות שונות, תפעול תחנות כוח, תפעול כלי רכב כבדים כגון רכבות, אוניות, טרקטורים, רכבים משוריינים ועוד. לאחרונה גדלה תפוצתו של השימוש במנועי דיזל בכלי רכב רגילים. דבר זה בא לידי ביטוי בעיקר בארצות שונות באירופה, שם אחוז כלי הרכב המתופעלים ע”י דיזל עומד על למעלה מ- 40%, זאת הודות לביצועים האיכותיים של מנוע הדיזל, עמידות המנוע והחיסכון הניכר בדלק.

סוגי מנועי דיזל

כמו מנועי הבנזין, גם למנועי הדיזל ישנם שני סוגים: מנוע דו-פעימתי ומנוע ארבע פעימתי. מנוע דו-פעימתי מסיים את מחזור הפעולה שלו לאחר שני מהלכי (פעימות) בוכנה. מנוע ארבע פעימתי לעומת זאת משלים את מחזורו לאחר ארבעה מהלכי בוכנה.  

שימון על בסיס קבוע

שימון על בסיס קבוע זוהי אחת הפעולות החשובות ביותר לשם שמירה על תקינותו של המגדש. הוא מסייע לשמור על מהירות סיבוב איכותית וטמפרטורה טובה יותר. אי הקפדה על שימון קבוע יכול להוביל, בסופו של דבר, לשחיקה מוקדמת של רכיבים פנימיים או של המגדש.

מנועי היבואן - מובילים באספקה והתקנת מנועי דיזל

“מחסני היבואן” היא מחסן ייבוא המנועים הגדול ביותר בארץ, למנועי דיזל ובנזין. אנו מקפידים לייבא מנועים איכותיים בלבד, לאחר בדיקות קפדניות. 

צריכים מנוע דיזל חדש לרכב? פנו אלינו, חסכו זמן המתנה יקר ותיהנו מאספקת מנוע דיזל מיבוא כולל התקנה במחיר משתלם ואחריות ארוכת טווח.

מידע נוסף אשר עשוי לעניין אותך:

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן