סימנים לתקלות באינג’קטורים

מזרקי דלק / אינג’קטורים מהווים חלק חיוני לפעולתו התקינה של מנוע הרכב. לרוב, בכל רכב יש מזרק דלק אחד המיועד לכל אחד מהצילינדרים. כך שאם לרכב שלכם יש ארבעה צילינדרים, ככל הנראה שיש לו גם ארבעה מזרק דלק / אינג’קטורים. לאינג’קטור תפקיד חשוב – לספק את בעירת הדלק למנוע. את זאת, הוא עושה באמצעות שסתומים אלקטרונים שפתיחתם וסגירתם המתוזמנת מפזרת את הדלק / הסולר בצורה שווה ושולטת בכמויות המועברות לתא הבעירה לצורך יצירת הבעירה האופטימלית הנדרשת להנעת הרכב.

בדומה לחלקים אחרים ברכב, גם תקלה באינג’קטור עלולה לגרום בעיות שונות, ומאידך, תחזוקה נכונה עשויה למנוע, במקרים רבים, תקלות אלה. התקלות באינג’קטור הן לרוב תוצאה של סתימה, אולם, במקרים מסוימים, גם תקלות מכניות או תקלות שמקורן בבעיה חשמלית עלולות להפריע לפעולתו התקינה.

מזרקים לרכב

הסימנים האפשריים לקיומו של אינג’קטור תקול

נורת אזהרה “בדוק מנוע” נדלקת – ניתן להגדיר את הידלקות נורה זו כסמן מובהק למזרק דלק תקול. אבל, נסייג – למרות שבכל פעם שאחד ממזרקי הדלק נתקל בבעיה נורה זו תידלק, לא בהכרח בכל פעם שהיא נדלקת, הדבר אומר שהבעיה מצויה דווקא במזרק דלק. היא עשויה להימצא גם ברכיבים אחרים ברכב.

השהיה (עיכוב-מה) בתגובת הרכב לאחר לחיצת דוושת הדלק – ניסיון להאיץ שנתקל בתגובה מאוחרת מעט, עלול להיגרם בשל חסימה או סתימה במזרק הדלק. המזרק אינו מצליח לרסס דלק אל תא בעירה, ולכן האצת הרכב מתעכבת.

המנוע משמיע רעש מוזר – רעשים מוזרים הנשמעים מהרכב עלולים לנבוע כתוצאה מסיבות שונות, אחת מהן היא תקלה באינג’קטור אחד או יותר.

מנוע שנכבה או נתקע באופן פתאומי – כפי שכתבנו קודם, תפקיד האינג’קטורים הוא לספק את הדלק לתא הבעירה. כשאינג’קטור תקול, הוא אינו ממלא את תפקידו כהלכה, ולכן המנוע נכבה.

ריח של דלק / ירידה בכמות הדלק – דליפת דלק עלולה להיות תוצאה של אינג’קטור תקול, ולכן, סימנים לה (כירידה כמות הדלק כפי שהיא משתקפת במד הדלק, ריח של דלק ברכב וכד’) צריכים לעורר חשש לתקלה באחד מהאינג’קטורים. מצב קיצוני פחות של הבעיה עשוי להתגלות בדמות שינוי בניצולת הדלק של הרכב – צריכת דלק גבוהה מהרגיל.

רמת זיהום אוויר גבוהה – חלק מהרכבים (לרוב, רכבים ישנים, אבל לא רק) נכשלים בבדיקת זיהום האוויר במבחן השנתי שלהם. אחת מהסיבות הנפוצות לכך, היא אינג’קטורים סתומים.

הדרך הקלה ביותר לדאוג לתקינותם של האינג’קטורים / מזרקי דלק היא ניקוי שלהם באמצעות חומר ניקוי ייחודי המיועד לכך. אם אינכם מתמצאים בטיפול מסוג זה, הקפידו לפנות לאיש מקצוע שייעשה זאת, מכיוון, שכפי שכתבנו כבר בהתחלה, לאינג’קטור תפקיד חיוני בפעולת המנוע התקינה.



גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן