דליפת שמן מהמנוע

אם גיליתם דליפת שמן מהרכב שלכם, אחד המקומות הנפוצים הוא מהאטם של אגן השמן. אבל, מצד שני, יכול להיות שזה לא אטם אגן השמן שדולף שמן. זו יכולה להיות גם דליפה ממכסה או דליפת מאטם אחר ברכב. ישנם מספר הסברים אפשריים לדליפת שמן. אבל הנה מספר מהסיבות העיקריות לכך שהמכונית שלכם עלולה לדלוף שמן.

דליפת שמן מהמנוע

נזילות שמן מנוע הן, בדרך כלל, תוצאה של אטם או איטום גרועים, אם כי הן יכולות לנבוע גם מחלקים פגומים, כמו אגן שמן סדוק. אם אתם מגלים ששמן מנוע דולף מהמכונית שלכם, המקור עשוי להיות אחד או יותר מהבאים:

1. אטם אגן השמן

אחד מהמקומות הנפוצים ביותר לדליפת שמן ברכב הוא אטם אגן השמן. כפי ששמו מרמז, אטם אגן השמן מספק את האטימה בין אגן השמן לבלוק המנוע. אם האטם דולף שמן, זה יכול להצביע על כך שיש צורך להחליף אותו.

2. אטם מכסה השסתומים

אם אתם מגלים שהמנוע דולף שמן מלמעלה, זה יכול להעיד שיש בעיה עם אטם מכסה השסתומים שלכם. על גבי המנוע שלך, תמצאו מכסה שסתומים המגן על הרכיבים בתוך ראש הצילינדר. כפי שבטח ניחשתם, האטם מספק אטימה בין ראש הצילינדר לכיסוי השסתום. ראוי לציין שלמנועי Inline יש רק מכסה שסתום אחד (ואטם מכסה שסתומים), בעוד למנועים בסגנון V יש שניים. עם הזמן, אטם מכסה השסתום נשחק והופך פחות יעיל באיטום השמן. אם האזור סביב אטם כיסוי השסתום מכוסה בשמן, זה אומר שהגיע הזמן להחליף את החלק הזה.

3. אטמי גל הארכובה הקדמי והאחורי

גל הארכובה הוא רכיב מנוע פנימי הבולט מעט משני קצות המנוע. על ידי כך, הוא יכול לשמש כנקודת הרכבה עבור המאזן ההרמוני החיצוני וגלגל התנופה או הפלטה. האטמים, המונעים דליפת שמן מהמנוע, יושבים בשני הקצוות של גל הארכובה. אם דליפת אטם גל הארכובה היא קטנה, שמן עשוי להתחיל להצטבר בחלק התחתון של המנוע. אבל אם מדובר בנזילה רצינית, יתכן שתבחינו בדליפת שמן גלויה לעין בקדמת המנוע.

4. מסנן שמן ופקק ניקוז שמן

בכל פעם שאתם מחליפים שמן, פקק ניקוז השמן מוסר ואז מותקן מחדש. גם מסנן השמן מוחלף במקביל. מיותר לציין שמכיוון שמתעסקים ברכיבים אלה בתדירות גבוהה יחסית, הם, לעיתים קרובות, הופכים להיות המקור לדליפות שמן.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן