החלפת אינטרקולר ברכב

האינטרקולר הוא רכיב שנועד לשפר את תהליך הבעירה במנועי טורבו. התפקיד של האינטרקולר הוא להוריד את הטמפרטורה של האוויר שנדחס חזרה אל מגדש הטורבו לפני שהוא חוזר לתא הבעירה. המולקולות באוויר קר הרבה יותר דחוסות מאשר באוויר חם וזה מה שמגדיל את אחוז האוויר בתהליך, מה שמשפר מאוד את ביצועי המנוע.

מתי צריך להחליף את האינטרקולר ברכב?

יש מספר מצבים שיוצרים בעיה באינטרקולר. הרבה פעמים נזק לאינטרקולר הוא בעיה נלווית למגדש טורבו פגום. משקעים כמו שמן וחתיכות ממערכת הטורבו עלולים להיתקע באינטרקולר, לסתום אותו או לפגוע במבנה שלו.

תופעה נוספת היא נזילה מהאינטרקולר שמתרחשת עקב לחץ גבוה שסודק את מיכל הפלסטיק. חשוב לציין שהרבה פעמים בעיות באינטרקולר מתעוררת דווקא אחרי החלפת מגדש טורבו. במקרים אלו שאריות ומשקעים מהמערכת הקודמת מגיעים וסותמים את האינטרקולר דווקא כשמפרקים את המגדש הישן. לכן חשוב מאוד שמי שיבצע החלפת אינטרקולר יהיה מכונאי מוסמך עם ניסיון קודם.

מהו הפתרון הרצוי?

בשל הקשר בין הטורבו לאינטרקולר, מומלץ תמיד להחליף את האינטרקולר אחרי שמחליפים או מתקנים את מגדש הטורבו. כאשר מתגלה חשד לתקלה באינטרקולר, חשוב מאוד להבין את המקור שלה וכאמור, הרבה מאוד פעמים מדובר בתוצאה של פגיעה בטורבו או תוצאה של החלפתו. לכן, יש לבחון את כל מערכת הפליטה והטורבו ולוודא שאין כשלים או הפתעות לא נעימות שיגרמו נזק לאינטרקולר.

סדר הפעולות בהחלפת האינטרקולר

  1. לוודא שנתיב האוויר בין האינטרקולר למגדש הטורבו פתוח ושאין לכלוך או גוף זר שבשעת עבודה יתקעו באינטרקולר ויגרמו לו נזק. 
  2. לוודא שנתיב האוויר בין מערכת הפליטה לאינטירקולר פנוי וחופשי מלכלוך וגופים זרים. 
  3. לנקות או להחליף את החלקים הפגומים במערכת הולכת האוויר (צינורות ואטמים).
  4. לוודא שכל החיבורים אטומים ומחוזקים ואין חשש של כניסת ‘אוויר חיצוני’ למערכת. 
  5. לעשות בדיקת נזילות לכל המערכת של הטורבו, פליטה אינטרקולר.
  6. לוודא שהלחץ במערכת ללא גבוה מידי (מה שיוצר שחיקה מוגברת וכשל של האינטרקולר) ובמידה וכן לווסת ולהתאים את הלחץ למידה האופטימלית.
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן