החלפת גל זיזים במנוע

מנוע הוא מכלול מכני שמורכב באלפי חלקים שכ-200 מהם הם אפילו ‘חלקים נעים’. בתוך המכלול הזה שמרכיב את המנוע, גל הזיזים הוא כנראה הבולט והחשוב מכולם. גל הזיזים הוא רכיב עשוי פלדה שתפקידו לפתוח את שסתומי המנוע. הגל מסתובב והזיזים שבולטים ממנו לוחצים בתורם על השסתומים שנפתחים ונסגרים לסירוגין. מי שאחראי על סיבוב גל הזיזים והתזמון שלו היא רצועת הטיימינג ולכן הרבה פעמים תהיה תקלה משותפת לגל ולרצועה.

גל זיזים

איך יודעים אם ישנה תקלה בגל הזיזים?

כמו כל רכיב זז במנוע גם גל הזיזים עלול לסבול מבלאי או בעיות אחרות. כאשר נדלקת נורת המנוע בלוח המכוונים אחת האפשרויות היא בעיה בגל הזיזים. אינדיקציות נוספות שעשויות להעיד על בעיה בגל הזיזים הם אבדן כוח מנוע, רעש נקישות בחלק העליון של המנוע, תחושה שיש ‘אזור מת’ במנוע, או שנשמעים רעשי פיצוץ באגזוז. מאחר שכל הסימפטומים האלה (שעשויים לבוא ביחד, לחוד ובכל קומבינציה אפשרית), עשויים לבוא גם במקרה של בעיית מנוע שלא קשורה לגל הזיזים, ההמלצה להביא את הרכב למרכז שירות מוסמך ולתת לאיש מקצוע לבצע דיאגנוזה מדויקת שתוודא שהבעיה אכן קשורה לגל הזיזים ודורשת את החלפתו.

עדיף להחליף גל זיזים מאשר להחליפו

בדרך כלל בעיה בגל הזיזים תהיה קשורה לפגיעה או שחיקה בחלק מהזיזים. זה המקום לציין למעט מספר סוגים של כלי רכב בדרך לא נהוג לתקן גל זיזים פגום וכמעט תמיד יותר נכון ויותר משתלם להחליף את הזיזים הפגום בגל זיזים חדש. עלות החלפת גל הזיזים משתנה מאוד מרכב לרכב. חלק מהעלות מגולמת במחיר גל הזיזים החדש וחלק בשעות העבודה והמורכבות שלה. בהקשר הזה חשוב לזכור שגל זיזים הוא חלק במנוע וכדי לקבל גישה אליו צריך לשים את הרכב על ליפט, לפרק מכלולים אחרים ולפתוח את המנוע. קחו בחשבון שבדרך שמחליפים גל זיזים נדרשת גם החלפה של אטמים ורכיבים אחרים כמו רצועת הטיימינג וגם החלפים האלה משפיעים על עלות התיקון.

תגיות: גל זיזים
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן