מנוע מגמגם

גמגום של מנוע בזמן עמידה ברמזור אדום או בפקק תנועה יכול להיגרם ממספר סיבות שונות. סיבה אפשרית אחת היא בעיה במצתים, אם הם בלויים או פגומים. מצתים לא תקינים עלולים לגרום לתקלות בהצתה וכתוצאה מכך המנוע לא מסתנכרן כראוי ויגמגם. גורם נוסף יכול להיות מסנן אוויר או מסנן דלק סתומים שמונעים מהמנוע לקבל כמות מספקת של אוויר ודלק, דבר שעלול לגרום לו לגמגם. ממיר קטליטי סתום אשר אחראי על קבלת הפליטה מכיוון מנוע עלול גם הוא לגרום לגמגום.  כך שהסיבות יכולות להיות מגוונות, אך הסימפטום מעיד על נוכחות התקלה אשר מצריכה טיפול מידי.

מנוע מגמגם

מנוע מגמגם בסיבובים נמוכים

כאשר מנוע מגמגם בסיבובים נמוכים (סל”ד נמוך), זוהי כבר סיבה לדאגה. גורם אפשרי לכך הוא לחות במכסה מפלג (דיסטריביוטור) שיכולה לגרום לקצרים חשמליים זמניים במערכת ההצתה, דבר שיגרום למנוע להפסיק לרגע את הפעולה ולגמגם. לחות כזו נוצרת בדרך כלל בלילות קרים כשהרכב חונה בחוץ. בעיה אחרת שיכולה לגרום לגמגום בסל”ד נמוך היא תושבת מנוע קרועה או בלויה. תושבת מנוע היא האלמנט שמחזיקים את המנוע במקומו, אם היא לא תקינה המנוע לא יהיה יציב ויגמגם בסיבובים נמוכים. סיבה אחרונה יכולה להיות נזילה קלה של שמן שמגיעה עד לבוכנה ומשפיעה על יכולת ההצתה ונגרמת למנוע לגמגם בעומסים קלים. 

מנוע מגמגם בבוקר

התופעה המתוארת של גמגומים במנוע בשעות הבוקר המוקדמות נובעת מלחות שעלולה להצטבר במערכת ההצתה במהלך הלילה הקריר. הלחות יכולה לגרום להפרעות וקצרים קלים במערכת ההצתה כאשר המנוע מתניע ומביאה לגמגומים בעת האצה או מאמץ. לאחר שהמנוע מתחמם, החום מייבש את הלחות והגמגומים נפסקים. כדי למנוע זאת, מומלץ להמתין דקה או שתיים לאחר ההתנעה לפני תחילת הנסיעה על מנת לאפשר למנוע להתחמם קצת.

מנוע מגמגם בלחיצות על הדוושה

כאשר לוחצים על דוושת ההאצה אך המנוע מגמגם ולא מגיב בצורה חלקה, מדובר בסימפטום אשר יכול לנבוע ממספר סיבות שונות. אחת הסיבות האפשריות היא תקלה במזרקי דלק אשר לא מספקים את כמות הדלק הנדרשת בעת לחיצה על דוושת ההאצה. דבר זה יכול להיגרם ממזרקים סתומים או תקולים מכל סיבה שהיא. גורם נוסף שיכול לגרום למנוע לגמגם בהאצה הוא מסנן דלק סתום אשר מונע את זרימת הדלק בצורה הראויה במצבי עומס על המנוע. כאמור לעיל, בעיה כמו ממיר קטליטי סתום אשר מפריע לפליטת הגזים גם היא יכולה להוביל לגמגומים בהאצה. לבסוף, בעיות בתיבת ההילוכים כמו רמה נמוכה או זיהומו של נוזל התיבה יכולה לגרום לתקלות בהעברת הכוח מהמנוע לגלגלים אשר גם היא מתבטאות בגמגומים. 

מנוע מגמגם בתחילת נסיעה

גמגומים של מנוע בתחילת הנסיעה ובעיקר בזינוק מעמידה רומזים על בעיה הקשורה למערכת המצמד. מכיוון שהמצמד מעביר את המומנט ממנוע לגלגלים, בעת הזינוק, חיכוך לא אחיד במערכת המצמד עלול לגרום לגמגום. סיבה אפשרית היא שחיקה בלהב המצמד או חומר החיכוך שלו. כתוצאה מן השחיקה, החיכוך בין להב המצמד לוח הלחץ אינו אחיד והדבר גורם לגמגום ורעידות ולעתים קרובות גם לזינוק דיי חד ממצב העמידה. גורם נוסף הוא דליפת נוזל מצמד שעלולה לזהם את חומר החיכוך של להב המצמד, דבר אשר מקשה על קבלת חיכוך אחיד ויציב.

תקלות בעת ההתנעה

בעיות בהתנעת המנוע עשויות לנבוע מכשל בפלאגים האחראים על תהליך זה. כשל זה גם הוא מסוגל לגרום לתקלות נוספות במערכת ההתנעה. חשוב להקפיד על החלפה סדירה של הפלאגים בהתאם להמלצות היצרן.

טיפים חשובים 

  • חשוב לפנות למוסך מוסמך בהקדם האפשרי כאשר אתם נתקלים בגמגום מנוע אשר להעיד על תקלה חמורה. זאת, על מנת לשם אבחון מקור התקלה ומתן טיפול / תיקון מתאים.
  • הקפידו לבצע טיפולים תקופתיים לרכבכם בהתאם להוראות היצרן. טיפולים תקופתיים יכולים לסייע במניעת תקלות, כולל גמגום מנוע.
  • שימו לב לרעשים או התנהגות חריגה של המנוע. כל שינוי בביצועי המנוע יכול להעיד על תקלה.
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן