עשן לבן מהמנוע ברכבי דיזל ובנזין

לא פעם מתרחש מצב שבו נראה עשן לבן יוצא מאגזוז הרכב בעת הנעת הרכב.

עשן לבן יכול להופיע בעת הנעת רכב ראשונית, או במהלך נסיעה.

מנוע מעשן עשן לבן

מהן הסיבות לעשן לבן?

במקרים קלים, ייתכן שהבעיה נעוצה בשאריות של פיח שהצטברו באגזוז הרכב, שסתומים או רינגים שיש צורך להחליף. במקרים חמורים יותר, ייתכן שמדובר במצב של שמן שנשרף במנוע כתוצאה מאטם ראש מנוע סדוק או בבעיה אחרת באחד מחלקי המנוע ובכל מקרה, יש צורך בבדיקת רכב מקצועית לאיתור הבעיה והטיפול בה. מומלץ לעשות זאת במוסך המתמחה בתחום המנועים.

איך מטפלים בבעיה?

כצעד ראשוני, בדקו את כמויות המים והשמן במנוע: האם ישנו מחסור בשמן או במים? במידה וכן, מלאו על פי ההנחיות ובדקו שוב האם עדיין יוצאת כמות משמעותית של עשן מתוך האגזוז. במידה וכן – גשו למוסך. חשוב להגיע למוסך עם מומחיות או הרשאה לטיפול בסוג הרכב הספציפי שלכם.

במוסך תתבצע בדיקת לחץ לרדיאטור, וכן בדיקה של כלל המנוע לאיתור דליפת שמן אם ישנה, שבעקבותיה מגיע השמן לבוכנות ונשרף שם. בדיקת המנוע תתאפשר על ידי עזרים ממוחשבים שיאתרו במדויק את מוקד הבעיה (לרוב המנוע או מערכת הפליטה). 

לאחר הבדיקה, ייתכן ויהיה צורך בהחלפת ראש מנוע, החלפת טבעות (רינגים) או שסתומים, החלפת התושבות במנוע או אפילו החלפת המנוע כולו.

עשן לבן במנוע דיזל

בשונה ממנוע הבנזין, עשן לבן היוצא מרכב בעל מנוע דיזל לרוב אינו מעיד על בעיה כלשהי, אך מומלץ לבצע בדיקת שמן מפעם לפעם כדי להבטיח את תפעולו התקין של המנוע.

עם זאת, לעיתים עשן לבן עשוי להעיד על בעיה כלשהי במערכת הדלק של הרכב, ובמקרה כזה יהיה צורך לנקות את מיכל הדלק משאריות שונות של דלקים.

לסיכום, במקרה של עשן לבן ברכבים עם מנוע בנזין, מומלץ להגיע בהקדם למוסך על מנת למנוע החמרתה של בעיה קיימת או גרימת בעיית משנה בנוסף לתקלה הקיימת, וכך למנוע בעיות חמורות יותר המצריכות טיפול מורכב ויקר יותר.

מידע נוסף אשר עשוי לעניין אותך:

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן