תקלה בראש מנוע

מנוע הרכב מורכב משלל חלקים, היוצרים יחד את היכולת שלו לייצר אנרגיית הנעה לרכב. כל אחד מהחלקים הללו, הוא בעל תפקיד חיוני, וכאשר מתרחשת בכל אחד מהם תקלה, הדבר ישפיע כמובן על יכולתו של הרכב לעבוד בצורה תקינה.

ראש מנוע

מהו ראש מנוע?

בחלקו העליון של המנוע ישנו רכיב ששמו ראש מנוע, ובתוכו ישנם שסתומים וזיזים המתחברים לצילינדרים. ראש המנוע הוא זה המשמש כבסיס לפעולתם של השסתומים והזיזים של הצילינדרים, בנוסף הוא אוטם את כל המערכת ומחזיק אותה במקום. ראש המנוע עשוי מסגסוגת אלומיניום חזקה ביותר, חומר המאפשר לו לעשות את עבודתו נאמנה. יש מקרים שבהם נוצר סדק או שבר בראש המנוע, וכך נוצרות תקלות ברכב, שאותן יש לתקן במהרה.

מה גורם לתקלות בראש המנוע?

ישנם מספר גורמים שיכולים להביא לפגיעה במבנה ראש המנוע. במנוע הבערה נוצר חום גדול ביותר, בשל הפיצוץ הנוצר בתוכו בעת המפגש של אוויר עם הדלק. הסיבה הנפוצה ביותר לסדק או שבר בראש המנוע היא התחממות יתר שלו. במקרה שכזה, גם סגסוגת האלומיניום החזקה, שממנה מורכב הרכיב, אינה תמיד מצליחה לעמוד בטמפרטורות הגבוהות שנוצרות באזור. לרוב החום הגדול ייווצר בשל תקלה במערכת הקירור של הרכב.

גורם אפשרי נוסף שעשוי לגרום להופעת סדק ברכיב, הוא כניסת אוויר למערכת הקירור. כאשר נלכד אוויר בתוך מערכת הקירור נוצרות נקודות של חום גבוה, זאת משום שאוויר מעביר חום בצורה שונה מאשר נוזל הקירור הנמצא במערכת. גם כאן חום המנוע יעלה מעבר ליכולת ההתמודדות של ראש המנוע.

גורמים אפשריים נוספים הם משאבת מים תקולה במערכת הקירור, שלא מאפשרת כניסת נוזל מקרר למערכת. כמו כן, גם וסת חום תקול יגרום לתקלה, שכן לא תהיה למערכת יכולת לזהות התחממות יתר.

סימפטומים לתקלות ראש מנוע

בין הסימפטומים של ראש מנוע תקול אתם עשויים להיתקל בדליפת שמן, דליפה של נוזל קירור, ביצועים לקויים של המנוע כמו ירידה ברורה של כוח, יציאת עשן לבן מהאגזוז ועוד. תיקון או החלפה של ראש מנוע תיעשה בידי בעל מקצוע מיומן, שיודע לעבוד עם סוג הרכב והדגם הנמצאים ברשותכם. אנו במנועי היבואן מתמחים במתן שירות תיקון / החלפת ראש מנוע לכל סוגי הרכב, במחירים משתלמים כולל אחריות מקיפה ארוכת טווח.

תגיות: ראש מנוע
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן