תחזוקת מנוע רכב

שמירה על המנוע עשויה לחסוך לכם זמן יקר וכסף רב על תיקונים, שיפוצים או החלפות. עלויות התיקונים עלולות להגיע לאלפי שקלים, כך שמוטב להימנע מהבעיות וההוצאות הכספיות הללו מראש על ידי שמירה ותחזוקה של המנוע באופן שוטף, מה שעשוי להאריך את חייו באופן משמעותי ולשמור על ביצועים גבוהים. 

שמירה על מנוע הרכב

א. תחזוקת נוזלים שוטפת

המנוע מכיל מערכות שונות של נוזלים: שמן ומים. השמן אחראי על השמירה על חלקי המנוע השונים ותפעולם התקין, והמים על קירור המנוע ומניעת התחממותו.

  1. שמן – החליפו שמן מנוע בזמן והימנעו מאיחורים. מומלץ להחליט על החלפת השמן בזמנים קבועים מראש. אי שמירה על כלל זה יכול לגרום להצטברות בוצת שמן במנוע, התחממות יתר של המנוע, חסימת צינורות השמן ועוד.

  2. נוזל הקירור – נוזל הקירור צריך להיות נקי. לרוב, יש להחליף את נוזלי הקירור מידי חמש שנים, וכן במקרה של זיהום בנוזל. נוזל ישן עלול לגרום לשחוק חלקי מנוע פנימיים ולגרום להתחממות המנוע.

ב. לתקן - ובזמן

יש סימנים שונים לבעיות במנוע? אל תתמהמהו. כל דחיה עלולה לגרום לנזק חמור יותר עד בלתי הפיך, שיצריך בסופו של דבר החלפת מנוע.

  1. נזילת שמן מנוע – בעיה שחשוב לטפל בה בהקדם, אחרת הדבר עלול להזיק לחלקים פנימיים במנוע ולנזק חמור.
  2. רעשים במנוע – עם כל רעש כזה חובה להגיע למוסך. תיקון הגורם לרעש יעלה הרבה פחות מתיקון המנוע כולו לאחר שכבר נהרס.

ג. שטיפת מנוע

המנוע, החלק החשוב ביותר ברכב ומתוקף כך גם נוטה יותר להתלכלך ולצבור פיח. שמירה על מנוע נקי מבטיחה שמירה על ביצועים איכותיים ומאריכה את חיי המנוע. מומלץ לערוץ שטיפה פנימית למנוע מידי כמה זמן. שטיפה זו מתבצעת ע”י חומר מיוחד שנשפך למנוע, מנקה אותו מפיח ומלכלוך ומחזק את דפנות הצינורות.

חברת “מנועי היבואן” מעניקה שירותי תחזוקת רכב שונים, על ידי צוות מקצועי ומיומן. אם גם אתם רוצים לשמור על הרכב שלכם ולהימנע מתיקונים יקרים, אתם מוזמנים ליצור קשר ולקבל טיפול איכותי והולם ובמחיר משתלם.

מידע נוסף אשר עשוי לעניין אותך:

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן