תפעול מגדש טורבו

מגדש הטורבו (Turbo Charger) נחשב לאביזר מהפכני, שהומצא מתוך הצורך להגביר מהירות טיסת מטוסים בזמן מלחמת העולם הראשונה ולשמירה על מהירותם גם ברום טיסה גבוה. לאחר שיעילותו הוכחה מעבר לכל ספק, נכנס מגדש הטורבו לכלי תחבורה שונים, כמו רכבות, משאיות ומכוניות.

תפעול מגדש טורבו

מבנה מגדש הטורבו ופעילותו

המגדש בנוי משתי טורבינות מחוברות על ציר מעגלי. צדו האחד הוא “הצד החם” – כיוון שמותקן על צינור הפליטה של הרכב הפולט גזים חמים מהמנוע, הגורמים לסיבוב הטורבינה ובכך גם את הטורבינה ש”בצד הקר”. טורבינה זו יונקת אוויר נקי מחוץ למנוע ודוחסת אותו אל תוך המנוע. האוויר הדחוס מאפשר לנצל את הדלק ולהפיק ממנו יותר אנרגיה והספק באופן יחסי לגודלו.

סביב למגדש יש אביזרים שונים. החשובים שביניהם הם האינטרקולר – המצנן, המקרר את האוויר הנדחס, פורק עודפי הפליטה, פורק הלחצים שמוציא מהמנוע לחץ מיותר ומערכת שימון המגדש, החשובה לא פחות.

כללים לשמירה על המגדש

מנועים עם מגדשי טורבו הינם עוצמתיים יותר ובעלי ביצועים משופרים. הרכב “נושם” טוב יותר, והטורבו מסייע לחסוך בדלק ומאפשר להפעיל פחות לחץ על המנוע על מנת לקבל ביצועים טובים יותר. ישנה תחושב של יותר “עירנות” מכיוון המנוע.

יחד עם זאת, עם היתרונות של המגדש מגיע גם הצורך לשמור עליו ועל תקינותו. אמנם המערכות ברכבים החדשים שומרות טוב יותר ומקררות את הטורבו, אך זה לא מספיק ועל כל מקרה מומלץ לבצע מספר פעולות על בסיס קבוע לשם שמירה על הטורבו:

לא לאמץ את הרכב בתחילת הנסיעה

מומלץ להכניס את המפתח ולהמתין קמעה לשם חימום ראשוני של שמן הטורבו, לאחר מכן להניע את הרכב ולהמתין כחצי דקה טרם הנסיעה. יש להתחיל בנסיעה רגיעה ולא מאומצת עד שטמפ’ המים תגיע לגובה המתאים. אימוץ המנוע טרם הגעתו לחום העבודה התקין יוביל לשחיקה עד שלא יהיה מנוס מביצוע שיפוץ או החלפה של מגדש הטורבו.

שימון על בסיס קבוע

שימון על בסיס קבוע זוהי אחת הפעולות החשובות ביותר לשם שמירה על תקינותו של המגדש. הוא מסייע לשמור על מהירות סיבוב איכותית וטמפרטורה טובה יותר. אי הקפדה על שימון קבוע יכול להוביל, בסופו של דבר, לשחיקה מוקדמת של רכיבים פנימיים או של המגדש.

לא לכבות במהירות את המנוע עם סיום הנסיעה

בנוסף, לאחר נסיעה שדרשה הרבה “עבודה” מהרכב, מומלץ לא לכבות במהירות את המנוע, אלא להשאיר אותו פועל למשך 2-3 דקות, ובכך למנוע משמן במעברי השימון “להתבשל” ולהישרף בהם ולסתום אותם, לנוכח החום הגבוה שבמגדש הטורבו.

 

לחברת “מנועי היבואן” ישנה מחלקת טורבו ייחודית, בה עובד צוות של אנשים מהמקצועיים בארץ. ניתן להתקין אצלנו טורבו חדש או משופץ או טורבו מייבוא, או לתקן טורבו קיים שניזוק.

מידע נוסף אשר עשוי לעניין אותך:

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן