תקלה במנוע

המנוע הוא החלק הפעיל והמשמעותי ביותר מבין חלקי הרכב. עם השנים ופעולת המנוע המתמשכת לאורך הזמן נשחקים אט אט חלקי המנוע ויכולותיו נחלשות. לעיתים מתרחשות תקלות שונות במנוע כתוצאה מהבלאי וחלקים מסויימים בו זקוקים להחלפה או לשיפוץ.

במצב של תקלות חוזרות ונשנות במנוע קיימים כמה פתרונות אפשריים לטיפול: הראשון נקרא “אוברול מנוע”, שמשמעותו היא ביצוע שיפוץ יסודי על כלל המנוע. הפתרון השני הוא שיפוץ ראש המנוע – חלקו העליון של המנוע, המכיל את השסתומים וגל הזיזים. הפתרון השלישי הוא החלפת המנוע – רכישת מנוע חדש מיבוא.

תקלה במנוע

לאילו מצבים מתאים כל סוג טיפול?

אוברול למנוע

המנוע הוא חלק מורכב מאוד ועמוס חלקים ופרטים, כך שבמקרים רבים קשה למצוא את הגורם לבעיה. המקרים בהם מתאים לבצע טיפול אוברול הם מצבים של התחממות יתר של המנוע, מנוע שכבר “לא סוחב” לאחר שנים של עבודה, מנוע שפולט פיח רב או שצורך שמן רב. טיפול זה מומלץ גם למי שרוכשים רכב יד שניה עם קילומטראז’ גבוה.

בטיפול אוברול מפורק המנוע לחלקיו, בתוך בית המנוע או מחוצה לו, ומוחלפים בו חלקים מסויימים, כגון גומיות, טבעות, שסתומים, בוכנות ועוד. 

בחלק מהמוסכים נעשית בטיפול הרחבה של הצילינדרים – מה שמגדיל את נפח המנוע. לאחר טיפול האוברול צפוי המנוע לחזור לתפוקת עבודה טובה ויעילה באופן משמעותי מזו שהייתה בטרם הטיפול. 

בטרם הטיפול מומלץ לבדוק שהמוסך בו מתבצע טיפול האוברול מעניק את האחריות הנדרשת על פי חוק על הטיפול, וכן שיש לאנשי הצוות במוסך ניסיון רב בטיפול זה, שמצריך מיומנות והבנה עמוקה בתחום. עלות טיפולי אוברול משתנה ממוסך אחד למשנהו וכן בין דגמי הרכב השונים, אך באופן כללי ממוצע עלות טיפול אוברול לרכב בנזין יכול לנוע בין 4,000 ₪ ל- 6,000 ₪.

שיפוץ ראש מנוע

שיפוץ ראש מנוע ומלץ במקרה שבו ראש המנוע כבר אינו אוטם את המנוע באופן הרמטי או במצב בו במנוע מתחמם באופן חריג, מה שעלול לגרום לעיוות ראש המנוע, פגיעה באטם של ראש המנוע ועוד. חלק מהסימנים לבעיות בראש המנוע הם מצב שבו נוזל המנוע מתערבב עם שמן המנוע, שמן מנוע או נוזל מנוע שמשנים את צבעם ועשן לבן בעל ריח חזק שיוצא מפתח האגזוז. במצב כזה חשוב להגיע בזריזות למוסך בטרם ייגרם נזק משמעותי יותר למנוע.

בטיפול זה נעשה נעשית החלפה או תיקון של האטם בראש המנוע, תיקון או החלפה של חלקים נוספים בראש המנוע, כיוונו מחדש וכן תיקון עיוותים במכסה המנוע, אם ישנם,  או בחלקים אחרים שתחתיו.

עלות שיפוץ ראש המנוע נעה בדרך כלל בין 2,500 ₪ ל- 3,000 ₪.

החלפת מנוע מיבוא

בחלק מהמקרים הנזק או הבלאי שנגרמו למנוע נחשבים לחמורים מאוד, כך שעלות התיקון והחזרת המנוע לקדמותו הם יקרים מאוד או בלתי אפשריים כלל. מצבים אלו אופייניים גם לאחר תאונה שהרסה לגמרי את המנוע או במצב של תקלות שממשיכות במנוע גם לאחר שיפוצים וטיפולים רבים.

במקרה שבו עדיפה החלפת מנוע, מומלץ לרכוש מנוע מיבוא על פני מנוע מפירוק מקומי: המנועים המיובאים מחו”ל מתאפיינים בקילומטראז’ נמוך בהרבה ובמצב כללי טוב יותר הודות לתרבות הנהיגה השונה בחו”ל וכן לאקלים הקריר יותר שמיטיב יותר עם חלקי המנוע והרכבים באופן כללי.

עלות החלפת מנוע מיבוא יכולה לנוע בין 4,000 ₪ ל- 12,000 ₪ ובחלק מהמקרים אף יותר – כאשר מדובר בטנדרים, רכבי יוקרה וכדו’. מומלץ לבחור בחברת ייבוא עם מוניטין בתחום, שגם מעניקה אחריות ארוכת טווח על המנוע, שישרת אתכם לאורך שנים.

מידע נוסף אשר עשוי לעניין אותך:

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן