החטאת ניצוץ במנוע

ברכב בעל מנוע בערה ישנה מערכת הצתה, שתפקידה להפיק ניצוץ, המביא ליצירת פיצוץ, שגורם למערכת ההנעה לפעול. ניצוץ זה מופק באמצעות רכיב ששמו מצת או פלאג המורכב מאלקטרודות. כאשר אלקטרודות אלה מקבלות מתח גבוה, נוצר ניצוץ ביניהן. הדבר גורם להצתת תערובת הדלק בצילינדר. אך לעיתים במערכת יש תקלה, המביאה להחטאה של הניצוץ במנוע.

החטאת ניצוץ במנוע

מהי החטאת ניצוץ במנוע?

המשמעות של החטאת ניצוץ במנוע היא, שההצתה בתוך הצילינדר אינה התרחשה כראוי. החטאה זו אינה גורמת לרכב לשבוק לגמרי בתחילה, אך היא גורמת לבעיות שונות, אשר אם מתעלמים מהן לאורך זמן, הן עשויות לגרום לנזק ממשי במנוע.

איך תדעו שישנה החטאת ניצוץ במנוע?

להחטאת ניצוץ ישנם מספר תסמינים מאוד מוכרים: הראשון שבהם הוא קרטוע של המנוע, שבו תרגישו כאילו המנוע אינו מצליח להיכנס לקצב פעולה רגיל. תסמינים נוספים יכולים להיות קושי של הרכב להאיץ או קושי של המנוע להעלות את כוחו. למשל, במצב שבו אתם לוחצים על דוושת הגז והמנוע מסרב להגיב בצורה חלקה, ככל הנראה יש לכם בעיה של החטאת ניצוץ. עקב העבודה המאומצת והלא יציבה של המנוע, אתם אף עשויים לשים לב לעלייה בכמות העשן היוצאת מאגזוז המכונית. ייתכן כי תראו את הבעיה משתקפת גם בהוצאות הדלק, שכן אלה יעלו בשל הקושי של המנוע לתפקד כראוי.

מהן ההשלכות?

ישנם כמה גורמים העשויים לגרום לבעיה: ייתכן שהיחס בין הדלק לאוויר בתא הבערה אינו מדויק, כך שהשריפה אינה מתרחשת בהצלחה. אפשרות נוספת היא תקלה במערכת ההצתה, למשל באלקטרודות הנמצאות במצת עצמו או בסלילי ההצתה. הבעיה עשויה להיות בכלל בתיבת ההילוכים של הרכב, אשר אינה מאפשר מעבר הילוכים תקין. גם תקלה מכנית במערכת המנוע יכולה לגרום לבעיה, שכן מדובר במערכת המורכבת ממספר רב של חלקים.

כיצד מטפלים?

כדי לפתור את הבעיה דרוש מכונאי מיומן, שידע כיצד לאתר מדוע החטאת הניצוץ מתרחשת ברכב. רק אז ניתן יהיה לתקן או להחליף את הגורם היוצר את הבעיה.

גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן