החלפת רינגים במנוע

טבעות בוכנה (רינגים) הן חלק חשוב מאוד במנוע הרכב. מתי יש להחליף אותן ומה צריך לדעת לגביהן?

piston_rings

כל מנוע של כל רכב מכיל סט של טבעות (“רינגים”) מסביב לבוכנות, שתפקידן לסייע לוויסות לחץ השמן במנוע וכמות השמן שהוא צורך. כאשר הרינגים נשחקים או נפגמים זה עלול להוביל לבעיות בצריכת השמן של המנוע ולפעולה לא תקינה ולא סדירה שלו, מה שעלול לגרור נזק למנוע כולו.

מהם רינגים ומה תפקידם?

כאמור, מדובר בסט של טבעות (מכאן המילה “רינגים” – טבעות באנגלית), שהן אולי קטנות וזולות אבל יש להן חלק חיוני מאוד בפעולת המנוע. תפקידם של הרינגים במנוע הוא לאטום את בוכנות המנוע היושבות בתוך הצילינדרים ונעות מעלה ומטה, וכן להבטיח צריכת שמן אופטימלית של מנוע הרכב. הרינגים ממוקמים בתוך מגרעות מיוחדות על פני השטח של כל בוכנה. 

בכל בוכנה ישנם שלושה סוגי רינגים: 

רינגים המותקנים בחלק התחתון של הבוכנה ותפקידם לאטום את תא הבעירה ולהבטיח את פעולת הדחיסה; רינגים אוטמים, הממוקמים נמוך יותר שתפקידם למנוע מעבר של שמן לתא השריפה; רינגים שתפקידם לגרד את עודפי השמן מדפנות ה”סליב” (שרוול הבוכנה) כאשר הבוכנה נעה כלפי מטה.

מתי צריך להחליף את הרינגים?

  1. בדרך כלל מדובר בתקלות בצריכת השמן של המנוע, שאפשר לזהות אותן בכמה דרכים: 

    פליטת עשן לבן מצינור הפליטה – מצב זה יכול להעיד על שמן שאולי מטפטף לתא הבעירה (מה שיוצר את העשן הלבן) וזה עלול להיות בשל איטום לקוי. 

    צריכת שמן גבוהה יותר של הרכב – אם הרכב צורך שמן באופן גבוה מהרגיל בין הטיפולים ייתכן ויש בעיה של דליפת שמן בשל פעולה לא תקינה של הרינגים. 

    האוטו “לא סוחב” – ברכב שבו הרינגים לא מבצעים היטב את תפקידם, המנוע מאבד מכוחו משום שפעולת הדחיסה נפגעת. אם לוקח לרכב שלכם זמן רב להאיץ, ייתכן ויש בעיה ברינגים. בדרך כלל זה תסמין שיקרה רק אם התעלמתם מהשניים הקודמים, כי הוא מגיע מאוחר יותר.

איך מחליפים רינגים?

שימו לב שלא כדאי להתמהמה עם החלפת רינגים, משום שהתעלמות מהבעיה עשויה להחמיר אותה עד כדי שחיקה של הבוכנות והריסתן לגמרי, תוך כדי השמעת רעש כבד מהמנוע. 

כדי להחליף רינגים, כמובן שעליכם לגשת למוסך. זוהי פעולה שמחייבת פירוק הבוכנות והסרת ראש הצילינדר מהמנוע. יש לוודא כאשר מתקינים רינגים חדשים שהם נעולים ויושבים בדיוק במקום המיועד להם. רינג שלא יושב היטב עלול להשתחרר ולא לבצע את העבודה שלו כנדרש.

כמו כן, שימו לב שכאשר מחליפים רינגים ברכב שלכם, מחליפים גם את האטמים ואת שמן המנוע והפילטר, ואת רצועת הטיימינג.

תגיות: רינגים
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן