שמן מנוע מלוכלך גורמים ודרכי הימנעות

צבעו וטיבו של שמן המנוע מושפע מגורמים רבים, ביניהם איכות השמן שנרכש, סוג השמן (סינתטי, טבעי או גם וגם), רמת הצמיגות שלו ועוד. עם זאת, קיימים גורמים רבים חיצוניים רבים במערכות הרכב שיכולים להשפיע על רמת נקיותו וצבעו של השמן, אותם נפרט במאמר זה.

שמן מנוע מלוכלך

אי החלפת השמן בזמן

הוראות היצרן בכל רכב מפרטות את הקילומטראז’ הנדרש להחלפת שמן וכן את סוג השמן שיש לרכוש למנוע המסויים. נהגים רבים נוטים לשכוח להחליף את השמן בזמן, או שמזלזלים בהנחייה זו, וחבל: שמן מנוע בשימוש יתר מקבל גוון כהה מאוד, רמת הצמיגות שלו משתנה ויעילותו פוחתת. 

חשוב לדעת – ככל שהשמן סינתטי יותר, כך יישאר בהיר זמן רב יותר. בנוסף, שמנים במנוע בנזין נוטים פחות להשחיר משמנים הנמצאים בשימוש במנוע דיזל.

מנוע שחוק

שחיקה ובלאי במנוע הן בעיות שלא ניתן למנוע אותן לגמרי לאורך זמן, אך עם זאת ניתן לדחות אותן ככל הניתן באמצעות טיפול ותחזוקת רכב שוטפת ומיטבית. מצב של שחיקה במנוע יכול לקרות ברכיבים רבים במנוע, ביניהם: הצילינדרים (אחד או יותר), רינגים, פלאגים ועוד. רכיב במצב של שחיקה לא יבצע היטב את פעולתו ובכך גם יגרום לביצועי מנוע נמוכים יותר. ההשפעה על שמן המנוע תיראה בגוון השמן שיהיה כהה יותר גם זמן קצר לאחר החלפתו.

פילטר שמן לא תקין

פילטר לא תקין, סתימה בפילטר ועוד: בעיות שונות במסנן השמן עשויות לגרום לשמן המנוע להתלכלך בשל אי תפקודו של הפילטר, שמטרתו לסנן את השמן הנכנס למנוע משאריות של פיח, לכלוך ואבק. הפילטר הוא הרכיב הראשון שבודקים במצב של שמן מלוכלך, ובכל מקרה חשוב להחליפו מידי תקופה על מנת לשמור על השמן והמנוע.

בעיה בקרבורטור

תקלה בקרבורטור עשויה לגרום לתערובת אוויר-דלק ביחס שאינו תקין, מה שיכול לגרום לדילול השמן וכן להשחרתו. במצב שבו שמן מנוע משחיר תוך זמן קצר, מומלץ לבדוק את הכיוון הזה.

לסיכום

אם אתם מקפידים להחליף שמן מנוע בזמן, לרכוש את השמן הנכון לרכב על פי הוראות היצרן – והשמן מתלכלך או משחיר בזמן קצר, מומלץ לגשת למוסך לבדיקת הבעיה. השמן מעיד פעמים רבות על בעיות שונות במנוע שלא כדאי לדחות את הטיפול בהן.

תגיות: שמן מנוע
גלילה לראש העמוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן