חיישן (ABS (Anti-lock Braking System הוא רכיב קריטי במערכת הבלימה המונעת נעילת גלגלים של הרכב. תקלה בחיישן זה עלולה לפגוע משמעותית בבטיחות הנהיגה. במאמר זה
דף הבית » בלוג
חדירת מים למנוע הרכב מהווה אחת הבעיות המורכבות והמסוכנות ביותר שבעלי רכב עלולים להתמודד איתן. זוהי תקלה קריטית שיכולה להוביל לשרשרת של נזקים קטסטרופליים למערכות
תושבות מנוע הן רכיבים קריטיים במכונית שלנו, אך לעתים קרובות נשכחים בשגרת התחזוקה. למרות חשיבותן הרבה, רבים אינם מודעים לתפקידן החיוני ולהשלכות של תקלות בהן.
גמגום של מנוע בזמן עמידה ברמזור אדום או בפקק תנועה יכול להיגרם ממספר סיבות שונות. סיבה אפשרית אחת היא בעיה במצתים, אם הם בלויים או
מנועי דיזל נהנים מפופולאריות רבה בשל יעילותם הגבוהה, אך גם הם עלולים לסבול מתקלות שונות. כדי להאריך את חיי המנוע ולחסוך בעלויות תיקונו היקרים, חשוב
מערכת ההזרקה היא מערכת אשר אחראית על אספקת הדלק למנוע הרכב. מערכת זו הופיעה לראשונה בשנות ה-50 של המאה הקודמת ומאז היא הוכיחה את עצמה
סדק בבלוק מנוע עלול להיגרם מסיבות שונות, כשבחלק מהמקרים היווצרות של סדק מצריכה החלפה של המנוע. במאמר הבא נלמד על בלוק המנוע, כיצד נוצרים סדקים
מזרקי דלק / אינג’קטורים מהווים חלק חיוני לפעולתו התקינה של מנוע הרכב. לרוב, בכל רכב יש מזרק דלק אחד המיועד לכל אחד מהצילינדרים. כך שאם
אם גיליתם דליפת שמן מהרכב שלכם, אחד המקומות הנפוצים הוא מהאטם של אגן השמן. אבל, מצד שני, יכול להיות שזה לא אטם אגן השמן שדולף
טבעות בוכנה (רינגים) הן חלק חשוב מאוד במנוע הרכב. מתי יש להחליף אותן ומה צריך לדעת לגביהן? לטיפול בתקלות מנוע חייג אלינו כעת! כל מנוע
האינטרקולר הוא רכיב שנועד לשפר את תהליך הבעירה במנועי טורבו. התפקיד של האינטרקולר הוא להוריד את הטמפרטורה של האוויר שנדחס חזרה אל מגדש הטורבו לפני
מנוע הוא מכלול מכני שמורכב באלפי חלקים שכ-200 מהם הם אפילו ‘חלקים נעים’. בתוך המכלול הזה שמרכיב את המנוע, גל הזיזים הוא כנראה הבולט והחשוב
מנוע הרכב מורכב משלל חלקים, היוצרים יחד את היכולת שלו לייצר אנרגיית הנעה לרכב. כל אחד מהחלקים הללו, הוא בעל תפקיד חיוני, וכאשר מתרחשת בכל